رد شدن به محتوای اصلی

تنها با از خودگذشتگی برای دیگران، می توان جاودانه شد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

 
خوشبختی در سرزمین نامهربانان، کیمیاست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بسیاری از رویدادهای تلخ زندگی، پیک خوشبختی هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خوشبخت آدمیست، که پیمانه زندگی اش، همواره لبریز از شادیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خوشبختی را، در کاشانه غم پرستان، جست و جو مکن. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

غمگین مباشید، چرا که خوشبختی، می تواند از درون تلخ ترین روزهای زندگی شما زاده شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بدبخت کسی است، که نمی تواند ناراستی خویش را درست کند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خوشبخت آدمی است که پتانسیل و داشته های خویش را هرگز از یاد نمی برد. چرا که، پیوسته فکر کردن به نداشته هایمان ما را مغموم و گوشه گیر می کند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  N_31_



تنها با از خودگذشتگی برای دیگران، می توان جاودانه شد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر آدمیان می دانستند، بخشندگی چه داشته بزرگیست، هیچگاه از آن دوری نمی کردند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

باران، مهر آسمان است، همانند آدمیان مهرورز و بخشنده ای که می بارند، برای شادی همگان. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بخشایش، پایکوبی مهر است در روان آدمی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بخشاینده ترین آدمیان آنانی هستند که تخم امید را در دل ناامیدان میکارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بخشش، اندازه فر و شکوه آدمی را نشان می دهد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بخشندگان، فرمانروایان بی تاج و تخت میانه مردم اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای رسیدن به بلندای بخشندگی، باید از آز وجود خویش بگذری. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کسی که گذشت و بخشش در درونش نیست، تنها نام آدم را بر خود دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مردان پولدار چاق‌ترند، زنان پولدار لاغرتر

> شما وقتی پول کافی داشته باشید بیشتر می‌خورید یا وقتی فقیرتر باشید؟ وقتی درآمدتان کافی باشد، بیشتر ورزش و فعالیت می‌کنید یا وقتی باید برای یک لقمه نان به این در و آن در بزنید؟ تازه‌ترین مطالعات در کانادا، پاسخ‌های جالبی به این پرسش‌ها می‌دهد. در این مطالعه، مشخص شده که در این مورد زنان و مردان باهم فرق دارند. به این ترتیب‌ مردان در محله‌های بادرآمد بالا، اندکی چاق‌تر از مردان محله‌های فقیرترند در حالی که در مورد زنان کاملا برعکس این موضوع صدق می‌کند؛ یعنی زنان هرچه فقیرتر، چاق‌تر. بررسی اطلاعات به دست آمده در این نظرسنجی، نشان می‌دهد که مردان ثروتمند، حدود 5 کیلوگرم چاق‌تر از مردانی هستند که درآمدشان کمتر است اما زنانی که در محله‌های بالانشین زندگی می‌کنند، تفاوت بیشتری با هم‌جنسان خود در محله‌های فقیرتر دارند و تا 10 کیلوگرم چاق‌ترند. توجیه تحلیل‌گران این نتایج این است که مردان پولدارتر، مشاغل کم‌تحرک‌تر دارند و به همین دلیل بیشتر مستعد اضافه‌وزن و چاقی‌اند؛ در حالی که مردان بادرآمد کمتر، اغلب ناچارند برای به دست آوردن درآمد کافی، بیشتر فعالیت کنند و حتی گاهی چند شغل داشته باشن...

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ با تنظیم گوشی، پيامك ارزان ارسال کنید تلفن اینتلی K800 با نمایشگر ۴.۵ اینچ وارد بازار شد ؛ عکس چند دلیل برتری گوگل پلاس نسبت به فیس‌بوک یک تبلت ارزان قیمت جزييات جديد پيچيده‌ترين حمله سايبري به ايران هشدار امنيتي جديد به كاربران فيس‌بوك متخصصان روس عملکرد "ماهر" ایران در خنثی‌سازی "شعله" را ستودند با تنظیم گوشی، پيامك ارزان ارسال کنید Posted: 31 May 2012 09:13 PM PDT پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۳ پس از اعلام تعرفه‌هاي پيامك فارسي و لاتين از سوي شركت مخابرات ايران و ارزان‌تر بودن هزينه ارسال پيامك فارسي، سوالاتي همچون چگونگي احتساب هزينه علائم و اعداد، از سوي مشتركان مطرح بوده است. به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، زماني كه مشتركين تلفن همراه مي‌خواهند پيامكي فقط حاوي علامت ارسال كنند، اگر زبان گوشي‌شان ‌فارسي باشد، پيامك، فارسي محاسبه شده و زماني كه زبان گوشي لاتين باشد، پيامك‌شان لاتين محاسبه خواهد شد. اما اين موضوع در پيام‌هاي...

دیدگاه مسعود اسپنتمان درباره فلسفه ارد بزرگ (شادی)

شادی کجاست ؟ جای که همه ارزشمند هستند . ارد بزرگ در ژرفای هر آدمی چون غنچه ای، ناگهان میشکفد و تن و روان آدمی را مالامال از شادی میکند. بیگمان، ارزشمند انگاری و شادی از ویژگیهای غریزه زندگی (اروس) میباشد که با هرگونه انزوا خواهی صوفیانه زاهدانه و یا هندی که زاده ی غریزه ی مرگند در رویارویی شدید است. میل به تخریب یا میل به گوشه گیری (که نخستین خشمی است رو به بیرون و دومی گرایش خشم به درون) هرکدام نشانه های از آز و نیاز را در خود میپرورند و به همین شوند با شادی که زاده ی عشق به زندگی است بیگانه اند. شاید به همین شوند است که اشو زرتشت، نیکی را همتای زندگی، شادی و هستیوری، در پیکره ی هاژه سرشار از آدمی میداند و بدی را با نازندگی، مرگ و شیون و مویه همذات میپندارد. شادی ناب آن زمان روی میدهد که هر انسان، دیگران را چون خود، یاوری برای پیروزی نیکی بر بدی میداند (ریشه ی اندیشه ی ایرانی) و این یاوری برای به کردار رسیدن راهی جز ارزشمندن دانستن همه ی اندامواره های انسانی آن برای خود نمیشناسد. ازین روست که سعدی بنی آدم را اعضای یک پیکره میداند. این گفته ارد بزرگ بی شک آرمانشهر همه آگا...