رد شدن به محتوای اصلی

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ


سخنرانی حکیم ارد بزرگ در دانشگاه فردوسی

Posted: 13 May 2014 07:40 AM PDT

حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد


حکیم ارد بزرگ به دعوت کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون شاهنامه و نظریه قاره کهن سخنرانی نمودند . همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد . حکیم فرمودند : هزار سال پیش حکیم فردوسی توسی بذر سخن را پاشید از ایرانی گفت که در آن زمان در دست خارجبان بود ، اما آیا امروز هم ما باید به این کتاب و این حماسه بسنده کنیم و گام از گام بر نداریم ؟ هویت ملی ما زمانی در جایگاه اصلی خویش قرار می گیرد که برای افتخار و بزرگی کوشش کنیم کار کنیم و سرزمین خویش را در همه دانشها به قله های پیشرفت برسانیم . آینده از آن سرزمینی است که به رشد و آینده باور دارد فردوسی از ما می خواهد که بهترین باشیم و بهترین شدن با کوشش جوانان یک سرزمین به وجود می آید . حکیم ارد بزرگ در ادامه فرمود : ایران همانند یونان و چین و مصر یک مادر فرهنگی بزرگ و ریشه دار است اما ما همانند مادرفرهنگهای دیگر قاره ایی به دور خود نداریم . آسیا ازآن زردها و چینی هاست . اروپا از آن فرهنگ یونان است و آفریقا نیز به مصر می بالد اما سرزمین ما ایرانیان ، کجا را پوشش می دهد ؟ قاره کهن نام سرزمینهایست که وامدار اندیشه و تاریخ ایران هستند از پامیر تا مدیترانه سرزمینهای قاره کهن هستند 20 کشوری که سرزمینشان هم اکنون توسط اروپا و آسیا بلعیده شده اند قاره کهن می تواند زمینه همگرایی و دوستی سرزمینهای بحران زده اطراف ایران باشد . غرب و شرق و اعراب جنوب خلیج فارس دست در دست هم نهاده اند تا سرزمینهایی که هویتی مشترک با ایران را دارند را نابود سازند ایجاد قاره کهن و ایجاد ارتش مشترک و همچنین پول و واحد و... می تواند سبب دگرگونی و پویشی بزرگ در سطح منطقه ما باشد و ایران به کارکرد حقیقی و واقعی خود دست یابد .

دیگر سخنران این مراسم دکتر فریدون جنیدی بودند که درباره واژه دیو در شاهنامه سخن گفتند .

برگزار کننده این مراسم کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد بود . دبیر این کانون ابوالفضل رجبی و سپس مجتبی ذوالفقاری از اعضای کانون در بخشی از این مراسم درباره برنامه های کانون توضیحاتی را به شرکت کنندگان ارایه نمودند . مجری برنامه سیده هانیه رجب زاده بود دیگر دست اندر کاران کانون عبارت بودند از : صابر خدابخشی ، زهرا سعادت نژاد ، حسین خدابخشی ، عاطفه بوستانی و طراح پوسترهای مراسم نیز افضل خزاعی نژاد بودند .




عکس هایی از مراسم همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی - 22 اردیبهشت ماه 1393

برای دیدن بزرگتر عکس ها بر روی آنها کلیک کنید


حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد



حکیم ارد بزرگ ,مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد









حکیم ارد بزرگ ,دانشگاه فردوسی ,ابوالفضل رجبی , مجتبی ذوالفقاری ,صابر خدابخشی , زهرا سعادت نژاد ,حسین خدابخشی , عاطفه بوستانی,افضل خزاعی نژاد,کانون فرهنگ و ایران شناسی دانشگاه فردوسی مشهد, مجتبی شرکاء , مجتبی شرکا




نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دیدگاه مسعود اسپنتمان درباره فلسفه ارد بزرگ (شادی)

شادی کجاست ؟ جای که همه ارزشمند هستند . ارد بزرگ در ژرفای هر آدمی چون غنچه ای، ناگهان میشکفد و تن و روان آدمی را مالامال از شادی میکند. بیگمان، ارزشمند انگاری و شادی از ویژگیهای غریزه زندگی (اروس) میباشد که با هرگونه انزوا خواهی صوفیانه زاهدانه و یا هندی که زاده ی غریزه ی مرگند در رویارویی شدید است. میل به تخریب یا میل به گوشه گیری (که نخستین خشمی است رو به بیرون و دومی گرایش خشم به درون) هرکدام نشانه های از آز و نیاز را در خود میپرورند و به همین شوند با شادی که زاده ی عشق به زندگی است بیگانه اند. شاید به همین شوند است که اشو زرتشت، نیکی را همتای زندگی، شادی و هستیوری، در پیکره ی هاژه سرشار از آدمی میداند و بدی را با نازندگی، مرگ و شیون و مویه همذات میپندارد. شادی ناب آن زمان روی میدهد که هر انسان، دیگران را چون خود، یاوری برای پیروزی نیکی بر بدی میداند (ریشه ی اندیشه ی ایرانی) و این یاوری برای به کردار رسیدن راهی جز ارزشمندن دانستن همه ی اندامواره های انسانی آن برای خود نمیشناسد. ازین روست که سعدی بنی آدم را اعضای یک پیکره میداند. این گفته ارد بزرگ بی شک آرمانشهر همه آگا...

ارشک و رودخانه مردمی

آغاز ایجاد دودمان اشکانیان در کناره رود اترک ( پارتها ) جوانان ایرانی به ستوه آمده از ستم دودمان سلوکی بارها به پیش ارشک ( اشک یکم ) آمده و خواستار طغیان بر ضد پادشاه سلوکی می شدند و ارشک به رود آرام اترک می نگریست و می گفت تا زمانی که جریان مردمی آرام است طغیان ما همانند فریاد بی پژواک خواهد بود و باید صبر کرد . اشک یکم پس از چندی یارانش خبر آوردند که دیودوتس ( دیودوت یکم ) والی یونانی باکتریا بر علیه آنتیوخوس دوم پادشاه سلوکی شورش نموده و دولت مستقل باختر را تشکیل داده است . دیودوت یکم باکتریا ( که به کشور باختر تغییر نام یافت ) ارشک دستور گردهمایی جوانان سلحشور پهلوی را در دره وسیع اترک داد و رو به آنها کرد و گفت امروز رودهای مردمی سرشار از حس انتقامند در این هنگامه باید همچون موج بلندی دودمان یونانیان را به زیر آوریم . موج اشکانیان خیلی زود دودمان سلوکی و همچنین باختر را به زیر کشید و کشورمان ایران را باز ابر قدرت بی رقیب جهان نمود . ارد بزرگ متفکر برجسته کشورمان می گوید : بستر اندیشه توده ها همانند بستر رودخانه در حال دگرگونی است جریانی که دارای پسامدهای نیرومند و گاه هول...

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ مرام ما ایرانیان Posted: 29 Apr 2012 12:50 AM PDT پدر فلسفه اردیسم "حکیم ارد بزرگ" جمله بسیار عبرت آموزی دارد او می گوید : (از مردم غمگین نمی توان امید بهروزی و پیشرفت کشور را داشت .) و در جای دیگر می گوید : (آنکه شادی را پاک می کند ، روان آدمیان را به بند کشیده است . ) شادی پی و بن شتاب دهنده رشد و بالندگی جامعه است شاید اگر این موضوع مورد توجه سلوکیان غم پرست و جنگجویان عرب و مغولهای متجاوز بود دامنه حضور آنها در سرزمین های تحت سیطره شان بیش از آن می شد که امروز در تاریخ می خوانیم . آنچه ایرانیان را محبوب جهانیان نموده وجود خصلت شادی و بزم در میان آنان در طی تاریخ بوده است . خویی که با سکته هایی روبرو بوده اما پاک شدنی نیست . شادی ریشه در پاک زیستی ما دارد برای همین استثمارگر و یاغی نشدیم چون شادی را در دوستی دیدیم همانگونه که ارد بزرگ می گوید : (شادی کجاست ؟ جایی که همه ارزشمند هستند .) عزت و احترام هم را حفظ می کنیم و یکدیگر را دوست می داریم و به حقوق خویش و ه...