رد شدن به محتوای اصلی

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ


نام اصلی حکیم ارد بزرگ

Posted: 07 Feb 2014 04:02 AM PST


نام اصلی حکیم ارد بزرگ "مجتبی شرکاء می باشد . در کتاب سرخ آماده است :


اُرُد ، یک ایرانی است ، نام شناسنامه ایی او مجتبی شرکاء می باشد . در نیمه شبی پر برف ، از ماه دی ، در شهر مشهد زاده شد ، او دومین فرزند خانواده است ، پدرش محمد تقی شرکاء ، فرزند بابا ، از شهر شیروان در خراسان شمالی است ، او مردی بسیار نیک و مهربان بود و تا آخرین زمان زندگی ، دل به کانون گرم خانواده داشت . مادر اُرُد ، فاطمه جاهد طبسی از ایل قشقایی شیراز است ، او زنی دانش آموخته و دلسوز بود که همه عمر برای رشد فرزندان دلبندش کوشش نموده و رنج ها کشید . اُرُد سه برادر به نام های مرتضی ، مصطفی و مجید ،  و سه خواهر به نام های فروغ ، ملیحه و الهه دارد . نام تنها فرزند اُرد غزاله  می باشد .






نام اصلی ارد بزرگ، نام ارد بزرگ، نام اصلی ارد حکیم، اسم اصلی ارد بزرگا، سم ارد بزرگ، اسم اصلی حکیم ارد بزرگ، لقب ارد بزرگ، ارد بزرگ کیست، ارد کیست، orod bozorg kist

چرا به "حکیم ارد بزرگ" می گوییم "بزرگ شیروان" ؟

Posted: 07 Feb 2014 03:57 AM PST


عیسی ایزانلو
۹۲/۰۷/۲۷

شیروان دومین شهر استان خراسان شمالی است ما شیروانی ها شخصیت های بزرگی در زمینه های گوناگون داشته و داریم اما چرا به "حکیم ارد بزرگ" ، می گوییم "بزرگ شیروان" ؟

جواب این سئوال را همه ما شیروانی ها می دانیم اما این مطلب را می نویسم برای دیگر هم وطنان که اینجا و آنجا می خوانند (بزرگ شیروان)
حکیم ارد بزرگ مهمترین شخصیت تاریخ شهر ما تا به امروز بوده است او نام شیروان را به همه معرفی کرد بجنورد با این که مرکز استان ماست اما شخصیتی همپای حکیم بزرگ شهر ما ندارد در واقع حکیم ارد بزرگ چهارمین حکیم تاریخ کشورمان است او پس از حکیم بزرگمهر بختگان ، حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام نیشابوری چهارمین حکیم تاریخ ایران است و هیچ بعید نیست قرن های قرن پس از او حکیمی هم پایش ظهور پیدا نکند . پس برای ما شیروانی ها بهترین فرصت به وجود آمده تا شهر خود و قابلیت هایمان را بیش از پیش معرفی کنیم . دوستی دیرینه حکیم ارد بزرگ و احمدشاه مسعود باعث شده نام های شیروان و پنجشیر بهم گره بخورد دو نماد سمبولیک مناطق ما یعنی بزرگ شیروان و شیر تنگه پنجشیر دل مردم نواحی ما را بهم نزدیکتر کرده است .
بزرگ شیروان سبب خودباوری نسل امروز شیروان شده و ما به او افتخار می کنیم از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه ، حتی وقتی در شهر های دیگر زندگی می کنیم . همه می گوییم شیروانی هستیم همشهری بزرگ شیروان ، حکیم ارد بزرگ ...



حکیم ارد بزرگ و احمدخان ابدالی (درانی) و کریمخان زند

Posted: 07 Feb 2014 03:54 AM PST

نوشته زیر از سایت یاسمین آتشی تاریخ نویس و ادیب نامدار برداشته شده



یاسمین آتشی :
این بار بی هیچ مقدمه ایی نظر شما را به بخش بسیار مهمی از سخنان حکیم "ارد بزرگ" برجسته ترین اندیشمند و متفکر حال حاضر کشورمان ایران جلب می کنم :
جوانان کشورمان ایران ، باید تاریخ را با تیزبینی بشکافند ، مبادا در دام تاریخ نویسان یاوه گو گرفتار آییم . یاغیانی همانند "کریم خان زند" و یا "احمد خان اَبدالی" که به خزانه ایران دستبرد زده و الماس کوه نور را به یغما برد ، این دو از سرکردگان پاره پاره کننده کشورمان پس از مرگ پادشاه فرهمند ایرانزمین "نادرشاه افشار" بودند . هم میهنان من این همه ستایش از این دو برای چیست ؟ آنها بزرگترین دودمان پس از هخامنشیان ، اشکانیان ، ساسانیان و سلجوقیان ایران را پاره ، پاره نمودند . کریم خان به اسم بازگرداندن صفویان بخشهای مرکزی ایران را از پیکره کشورمان جدا ساخت و ابدالی افغانستان را ... شگفت انگیز است که به نابود کنندگان میهن همانند کریم خان عنوان دروغین "نیکوکارترین پادشاه ایران بعد از اسلام را می دهند" ! و به درانی عنوان شاه ! همان کسی که هزاران شاهنامه را سوزاند و موجب شد فرزندان ایران پس از چند صد سال هنوز در افغانستان بسوزند خانه و کاشانه شان خراب شود . ایرانیان آزاده هیچ گاه برای سرخوشی و دلخوشی این و آن ، مجد و کیان کشورشان را از یاد نمی برند و برای ما فرزندان ایران سرحدات کشورمان در گستره تاریخ مهم است نه ستایشگری چند زبون که عشق میهن در رگ و ریشه شان نیست .



نظرات مردم در مورد سخنان حکیم ارد بزرگ :


▌▌●●▪▪ دکتر محمدی گفت...

سلام خانم فرحناز آتشی
سلام ما را به استاد آتشی برسانید
یک عمر به اشتباه از کریم خان زند تعریف کردم و هزار جا از او تمجید ، برای این رفتار واقعا شرمگینم . صدا و سیمای ما هم بی عذر و تقصیر نبوده که از کریم خان تعریفهای آنچنانی کرده و می کنه !!!!!!! خواهش می کنم بیشتر از اندیشه های ارد بزرگ در مورد تاریخ بنویسید .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

به عنوان یه شیرازی با حکیم ارد بزرگ موافقم
سمبول شهر ما شیرازیا کریم خان نیست نماد شیراز حافظ و سعدی و تخت جمشید و پاسارگاد هست . اینو گفتم تا بدونید که شیراز نیازی به امثال کریم خان نداریم


▌▌●●▪▪ مریم از تهران گفت...

واقعا اگر ما تو مملکتمون یک روشنفکر میهن پرست داشته باشیم که شجاعانه نظراتش رو بگه اون یه نفر همین ارد بزرگه
عمرش دراز باد


▌▌●●▪▪ امرالله تره کی گفت...

سلام به وطنداران افغانستان .
شرم باد به کسی که ارد ، دوست احمد شاه پنجشیری این غلام بچه ایرانی را وطنپرست و انسان صادق خطاب کرده است. من فکر میکنم در ارد بزرگ و احمدشاه مسعود یک قطره از شرف و وجدان وجود نداشته باشد . احمدشاه ابدالی بزرگ است نه دارو دسته اُرد و مسعود خائین، بهلول خائین و جنایتکاران حرفه ای فهیم، قانونی و جرئت وووووو
من از همه بیشتر به احمد خان اَبدالی که افتخار کشور ما است احترام دارم او پشتون بود و افتخار همه ما زیرا او نه تنها که در پهلوانی به ما نام نیک داد بلکه در دفاع از وطنش و مبارزه علیه جنایتکاران نیز نام ماندگار به خود کمایی کرد.
ارد بزرگ باور کن دوستان احمد شاه مسعود ، وطنداران بی عار ما باور کنین که اگر نادرشاه و فرزندانش باقی بودند، محال بود که در افغانستان یک شفاخانه بسازند یا به راحتی افغان و افغانی خوش شوند!
هزار ارد بزرگ نمی توانند افغانستان را بی بابا کنند نوکران ایران ربانی و قانونی خائین هستند این اشخاص وطن فروش ترین آدمهای افغانستان هستند اول این که یک داکتر بی دیپلوم هم ندارند دوم عبدالله عبدالله، وطن فروش ترین وخائین ترین جنگسالار ونوکر مسعود خائین آدم کش جنگسالار و فهیم بیسواد است از آمریکائی ها ده ملیون دالر گرفت وطن را فروخت .


▌▌●●▪▪ کورش تهرانی گفت...

آقای تره کی دهانت را بشور
کسی که به ارد بزرگ و شهید احمدشاه مسعود توهین می کند معلوم است که دارای چه شخصیت منحرفی است .
در ضمن یک دزد مثل احمد ابدالی نمی تواند عنوان پدر بگیرد آن بدبخت از خزانه ایران کوه نور را دزدید و در نهایت آن گنجینه با ارزش ایران که هدیه سلطان گورکانی به نادرشاه افشار بود الان در اختیار انگلستان و موزه جواهرات سلطنتی بریتانیاست .
در صورتی که صاحب آن جواهر مردم ایران بزرگ هستند و انشالله دوباره آن را پس خواهند گرفت و در کنار دریای نور خواهند گذاشت .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

سلام

یه عده آدم احمق در ملایر پیدا شده‌اند که سنگ این مردک کریم خان را به سینه می‌زنند و نام وکیل ... بر خودشان نهاده‌اند و افتخار می کنند که این حرم زاده زاده ملایر است وم سرزمین زند و از این اراجیف
علت در ج تجاوز جنسی به لطفعلیخان زند نیز برای همین بود تا کمی روی اینان را کم بکنیم.
الان که فهمیدیم کریم خان خائن هم بوده که دیگر پدرشان را در می آوریم که از زندی بودن خود شرمسار شوند.


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

جناب امرالله تره کی

سخنی گفتی و مرا به تعجب واداشتی
گفتی که اگر فلان و بهمان بودند هرگز نمی گذاشتند در افغانستان یک بیمارستان یا شفاخانه بسازند!!!!

الان شما چه دارید جز این است از روزی که دست ناپاکان پیکره افغان را از ایران جدا نمود مردمان افغان حتی یک روز خوش ندیده اند.
جز این است که مملکت افغان پر از جنگ و خونریزیست! جدا شما جز نکبت و خواری چه دارید که ما نمی بینیم؟
باز گلی به جمال آ...ها که هر روز می گویند دعا کنید افغانستان از شر این همه بلا نجات یابد... ما که جز دعا کاری از دستمان بر نمی آید و هر روزم لعنت می‌کنیم کسانی را که افغانستان را از ایران جدا نمودند تا این جگر گوشه‌های وطن عزیزمان ایران حتی یک روز خوش نبینند. خدا لعنتشان کند! آمین


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

بلی با تآیید گفته های چناب محترم *ارد بزرگ* صاحب میخواهم افزود نمایم که به نسل نو حماسه های نیاکان ما را از چوکات افسانه ها خارج نموده به آینده روشن با چشمان پرمهر وحدت وصمیمیت نگریست.
رکیک ترین الفاظ هموطنم امرالله تره کی را نسبت به بزرگان احمدشاه مسعود و ارد بزرگ را از سر پلیدی و پرمدعا و از اجانب میدانم.
تلخ است عطای خلق هرچند دوا باشد
حاجت زکی میخواهی جایکه خدا باشد
زنده باد ملت بزرگ ایران و بخصوص بخش زجر کشیده آن افغانستان
مسعود دلیرو خستگی ناپزیر روحت شاد حالا که سخت به تو نیاز داریم نیستی در کنار ما هرچند ارد بزرگ در ایران سخن تو را در نغمه دارد.
وقتیکه مسعود دلیرانه آخرین سنگرها را در مقابل لشکر سیاه آی اس آی پاکستان نگاه داشته بود و جان خود را نیز در این راه فدا کرد. کجا بودند امرالله تره کی؟ رشید دوستم؟ کرزی خان؟ و دیگر کسانیکه حالا داد و فریادشان گوش دنیا را کر کرده است؟
هموطنت
میر اسلم از ولایت سرپل


▌▌●●▪▪ سید محمد حیدری گفت...

صدا و سیما بجای ساختن سریال کریمخان زند که مجموعة 9 قسمتی و فوق العاده ضعیف بود باید سریال نادرشاه افشار را می ساخت تا مردم به ایرانی بودن خود ببالند و جوانان احساس سرافکندگی در مقابل غرب نکنند و اگر سریال نادرشاه افشار ساخته می شد چهره واقعی کریم خان زند و احمدخان ابدالی خائن بر ملا می گشت کسانی که بلافاصله پس از مرگ نادر پادشاه ایران زمین ، کشورشان را تجزیه نمود و اسم وکیل الرعایا و پادشاه بر خود گذاشتند .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

امرالله تره کی از خداوند متعال برای خودت و امثالت شفای عاجل خواهانیم که هر چه زودتر از ین حالت بیماری روانی که نصیب شما شده که عقل و بینائی بصر خود را از دست داده اید. دوباره به عقل سلیم و بدن سالم برگردید.
گلالی از کابل


▌▌●●▪▪ شهیده مولایی گفت...

خداوند منان را شاکریم که دانشمندی همانند ارد بزرگ به کشورمان داده تا حقیقت را از پشت ابرهای سیاه بیرون کشیده و راهنمایمان باشد . از مسئولین تلویزیون می خواهم در مورد این دو خائن فیلم مستندی تهیه نمایند تا جبران سریال های اشتباه گذشته باشد


▌▌●●▪▪ امرالله تره کی / لشکرگاه / ولایت هلمند گفت...

دولت مردان پشتون طی 260 سال کار و خدمت کردند و کرزی هم جز آنهاست و کار می کند. متاسفانه در طول تاریخ کسانی مثل احمدشاه مسعود تاجیک و دوستان ایرانی اش همانند ارد بزرگ که بیکفایت بوده اند و استقلال فکری و نه استقلال سیاسی ونه کیفیت کاری نداشته اند ! افغانستان را خراب کردند جاپان به کجا رسید افغانستان به کجا روان است وبه کجا رسیده است .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

برادران عزیز فارسی زبانان محترم .
لطفا این اسم اوغانستان را در نوشته های تان استعمال نکنید و بجای آن خراسان بنویسید.
چون با گزاشتن همین نام بالای کشور عزیز مان الی اکنون کشور به طرف بدبختی و بیچارگی روان است و تا زمانی که اسم کشور اوغانستان باشد ما روی خوشبختی و ارامی را نخواهیم دید .
کاش تدبیر احمدشاه مسعود و همکار ایرانی او ارد بزرگ کارساز می گشت و از نام اوغانستان خلاص می شدیم
اوغانستان یعنی کشور وابسطه.
اوغانستان یعنی کشور همیشه جنگ(بی ثباط).
اوغانستان یعنی کشور یا منطقه یا منبعه فساد و دهشت .
اوغانستان یعنی کشور بدون مرض.
اوغانستان یعنی دیگ بی سرپوش.
اوغانستان یعنی کشور ی در قرون وسطی .با قانون جنگل .
و هزارها و ملیون ها بدبختی دیگر ......
خداداد لغمانی از جرمنی


▌▌●●▪▪ مریم خلجی گفت...

با خواندن نظرات بالا و متن سخنان اندیشمند کشورمان ارد بزرگ فهمیدم ریشه دردهای بخش شرقی ایران که حالا افغانستان نامیده می شود از کجاست خدا پدر آغا محمدخان قاجار را بیامرزد که زندیه ، و دیگر بخش های تکه پاره کشور را یکی کرد و در غیر اینصورت ایران امروز از همین هم که هست کوچکتر یود .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

من یک لر هستم با این که کریم خان هم لر بود اما با ارد بزرگ کاملا موافقم .
زندیه یک سلسله نبود شورشیانی بودند که هم را تکه پاره می کردند طول عمر شورش همه آنها 46 سال شد به زندگی این شورشیان نگاهی بکنید :

* کریم خان زند؛۱۱۷۹-۱۱۹۳ (قمری)
o زکی خان زند؛ برادر کریم خان بود که حدود صدروز حکومت کردونهایتا به تحریک علی مرادخان؛ خواهرزاده اش به قتل رسید.
* ابوالفتح خان زند؛ ۱۱۹۳-۱۱۹۳؛ او فرمانروایی هفتاد روزه‌ای را پس از مرگ پدرش کریم خان داشت.
* صادق خان زند؛۱۱۹۳-۱۱۹۶؛ وی در کرمان فرمانروایی به راه انداخته بود و دعوی پادشاهی داشت. با ترور زکی خان خود را به شیراز رساند و فرمانروایی را به دست گرفت. ولی از علیمرادخان شکست خورد و به قتل رسیدوبه روایتی خودکشی کرد.

تفنگ یکی از خانات زند در دوره ابولفتح خان

* علیمرادخان زند؛ ۱۱۹۶-۱۲۰۱؛ وی خواهرزأ ه زکی خان بود. او در آغاز بر اصفهان فرمان می‌راند و توانست بسیاری از رقیبان را کنار بزند و بر پایتخت شیراز دست یابد.
* جعفرخان زند؛ ۱۲۰۱-۱۲۰۳؛ پسر صادق خان بودکه بهدازمرگ علی مراد خان به تخت نشست.عده ای ازمخالفانش از جمله صیدمراد خان زند؛عم زاده علی مرادخان؛شبانه برسرش ریختندواوراکشتند وسرش راازدیوار ارگ شیراز به زیر انداختند.
* صیدمرادخان زند؛ او از بزرگان زند بود که پس از ترور جعفرخان هفتاد روز در شیراز فرمان راند.
* لطفعلی‌خان زند؛ ۱۲۰۳-۱۲۰۹؛ پسر جعفر خان و واپسین شاه زند. او صیدمرادخان زند را نابود کرد دایره حکومت او کرمان ،خوار طبس و شیراز بود که در نهایت بدست آغا محمدخان قاجار در کرمان از پای درآمد .

یک مشت وحشی به نام زندیه که هم را پاره پاره کردند و یک پنجم ایران امروز هم نبودند . مثل خانم خلجی معتقدم که خدا را شکر که شرشان از سر ایران کم شد .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

جناب امرالله تره کی از شهر لشکرگاه
بری پشتون مکتب چه به درد میخوره یگان گوسفند یا شتر برای شان داده شود تا مانند پدران شان در صحرا زندگی نمایند شما چه نیاز به شفاخانه دارید همه جا مین و بمب مثل خشخاش کاشته اید شما مرگ مردم را می خواهید جاپان شدن پیشکش .
در هلمند و قندهار ناجوانمردانه مرکز علم و دانش را منفجر می کنید برای دختران درس خواندن را ممنوع کرده اید بلی این است انسانیت و بشریت شما . چطور از کرزی دفاع می کنید جناب کرزی شاید بفرماید مداخلات خارجی زیاد است ، فشارهای متحدین جهانی افغانستان نمی ماند ، وضعیت اقتصادی خراب است و...
من می گویم : پالسی حضرتعالی مدیریت حضرتعالی دلیل همه ی نا بسامانیها است.
با ارد بزرگ که حرف حق می زند موافقم نه بخاطرآن که همراز احمد شاه مسعود فقید بوده است فقط به خاطر درستی و آزادگی این مرد .
هرچه بگندد نمکش میکنند.... واه به حال که بگندد نمک
حامد کرزی و تیم قبیله گرای وی همیشه باعث سرافگندگی مردم افغانستان در سطح جهان شده است. صدور دهشت و وحشت، صدور چرس و تریاک و در حین زمان فساد اداری گسترده که افغانستان را به دومین کشور مفسد دنیا مبدل کرده است. چه افتخار بزرگی!!!
کرزی هم شریک دزد است و هم رفیق قافله. از یکطرف بخاطر خوشنودی باداران خارجی اش ادارات نام نهاد مبارزه با فساد را ایجاد میکند و از طرف دیگر زمان که مجرم بالفعل دستگیر میشود مستقیماً جهت آزادی آن مد اخله میکند. نهایت شرم آور است.
تاسف بحال کشور و مردم زجرکشیدۀ افغان

الهام بلخی از نیویارک


▌▌●●▪▪ ملایر زادگاه کریمخان زند گفت...

به عنوان یک ملایری و همشهری کریمخان همواره به ایشان افتخار کرده و خواهم کرد و ایران هم به وی افتخار می کند.
و اما شما که بدون سند و مدرک به کریم خان زند تهمت می زنید.با کدام سند و مدرک.حرفی علمی و منطقی است که به استناد مدارک معتبر و تاریخی بیان شود نه از روی ذهینیات بچگانه شما.
خواهشا از تحریف تاریخ دست بردارید


▌▌●●▪▪ مارال از ارومیه گفت...
کریم خان زند یک حقه باز و دغل کار بود
او یکی از افسران نادرشاه بود
پس از قتل نادرشاه او بجای کمک به حکومت مرکزی برای حفظ یک پارچگی کشور با دو دزد باج بگیر به به نامهای ابوالفتح خان و علیمردان خان همدست شد و برای عوام فریبی کسی را که از سوی مادری از خاندان صفوی می‌دانستند، به نام ابوتراب میرزا را شاه تازه معرفی کردند همانطور که می دانیم دزدان در هنگام تقسیم غنائم همدیگر را می کشند و اینطور شد که علیمردان خان، ابوالفتح‌خان را کشت و در نهایت علیمردان خان را هم کریم‌خان زند به قتل رسانید و پس از آن با یک عنوان عوام فریب یعنی وکیل الرعایا بازیچه صفوی خود را هم به گوشه ایی پرت نمود .
اینها همه اش با سند و مدرک در همه جا هست اما یک عده مثل همین هموطن ملایری پیام بالا به خاطر همشهری بودن با این خائن به میهن و دزد از او دفاع می کنند .
کریم خان زند و احمد ابدالی مایه ننگ ایران هستند و خواهند بود


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

من بسیار تعسف بارم که مردم ما تا هالا این قدر عقب مانده
که شخص مثل احمد شاه مسعود را به رهبری خود قبول دارد.
من مخالف با اقوام نیستم بلکی مخالف شخصیت های خائینم. از مردم خود تقاضی میکنم که خواهان محاکمه اشخاص مثل ربانی ، عبدالله عبدالله ، یونوس قانونی و غیره و غیره باشد نه خواهان رهبر بودن ایها، آزموده را آزمودن خطا است.
زنده باد احمدشاه ابدالی پشتون ، پادشاه افغانستان غیر ایرانی .
همه ما پشتونها بمیریم ایرانی نمی شویم تاجیک ها مزدوران ایرانند ارد بزرگ ها بدانند ما فرزندان ابدالی و پشتون هستیم . حیف که دریای نور را هم به چنگ نیاوردیم حیف که فقط کوه نور به قامت ما برازنده شد.
وطنیار از غزنی، پایتخت فرهنگی آینده جهان اسلام


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

آقا یا خانم وطنیار از غزنی
جواهر کوه نور هم برآزنده شما نشد و در نهایت آن را به روسای انگلیسیتان رسید اگر دریای نور را هم مزدوری مثل ابدالی دزدیده بود الان آن هم در بریتانیا بود .
نمی دانم با چه رویی از یک دزد حمایت می کنی .
این قدر هم پشتون پشتون نکن . افغانستان را تنها پشتونها تشکیل نمی دهند دوره جهالت مردم گذشت با تفنگ پاکستان و کشورهای عربی هم نتوانستید غرور ملت افغانستان در شمال را بشکنید و امروز یا آوره کوه و دشتید و یا خانه نشین ...


▌▌●●▪▪ خالد ازغور گفت...

سلام خدمت همه بننده گان این وئب سایت و از دست اندر کاران این سایت معلوماتی جهان سباس و قابل تقدیر است که جوانهای عزیز کشور ما با زحمات فراوان که میکشد و برای کشورهای ایران و افغانستان ما و به فرد فرد جامععه ما افتخار بزرگی رامیبخشد تشکر میکنئم از خانم آتشی عزیزکه نام دوستی و یکدلی کشورهامانرا به گوش جهانیان رساند و لیاقت وشایستگی خود را به جهانیان نشان داد... تشکر


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

امرالله تره کی
خائن انگلیسی و جیره و مواجب بگیر انگلیسی ..... بی ترزش تر ار اون هستی که اسم شهید راه اسلام و وطن پرستی احمد شاه مسعود رو به زبان بیاری .... شما جماعت عرب زده اون هم از نوع وهابیت مزدور انگلیسی هستین که چنین جاهلانه در حال جفتگ زدن هستید.. ای نادان کم خرد نمیدانستی که کمتر از 100 سال هست که افغانستان را از ایران جدا کردند.... ننگ بر تو باد


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

ننگ بر کریم خان زند
الان که فکرش رو می کنم که اگر قرار باشه پس از مرگ یک رهبر کشور به چند تکه تقسیم بشه با خودم می گم آن فردی که ایران را تجزیه کنه یک ایرانی نیست او یک خارجی است که اسم ایرانی بر خودش گذاشته

کریم خان زند و احمدخان ابدالی ایران را تکه تکه کردند ننگ بر آنها
که ایران را که در دوره افشاریه به قول ارد بزرگ به بزرگترین حد خود پس از هخامنشیان ، اشکانیان ، ساسانیان و سلجوقیان رسیده بود را قطعه قطعه کردند . اگر آنها نبودند ایران الان یکی از سه کشور بزرگ و پهناور جهان بود .
ننگ بر کریم خان زند
ننگ بر احمدخان ابدالی
داریوش اصفهانیان از امارات متحده عربی


▌▌●●▪▪ امرالله تره کی / لشکرگاه / ولایت هلمند گفت...

ماها نباید فریب ارد و تفاله های باز مانده از احمدشاه مسعود شیطان را بخوریم. ارد شیطان بزرگ است که هزار های ماها در جیب اش جای دارد . ارد از کاسه فردوسی ملعون آب خورده . امروز خود ارد در علم شیطنت پروفیسوری را بدست دارد که فردوسی شیطان صفت را هم نوکر نمیگیرد. بازهم تاکید میدارم که ارد و اوباش نیروهای شمال افغانستان را محرم ندانید . ارد و تاجیکان و پارسی گو هیچگاه در صداقت و راستگاری تربیه نشده اند .
زنده و پاینده پشتون سرور و بابای افغانستان
و شادان روح احمدشاه ابدالی


▌▌●●▪▪ مادری رانده شده از زادگاهش قندهار گفت...

جناب امرالله تره کی
مگر شما دین و ایمان ندارید ؟
اگر ما در ایران یکپارچه بودیم که اینچنین مورد حمله آمریکا و پاکستان بی شرم نبودیم این عکس ها را ببینید و خجالت بکشید :

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215221407.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215222395.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215232962.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215232954.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215244554.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215244559.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215241041.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215242879.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141215244661.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214052600.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214031181.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214011851.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214022291.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214024877.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214022386.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214033757.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214023405.jpg

http://www.pamirpress.com/pics2/200905141214053020.jpg

طفلکم گریه نکن
گریه ات صدا ندارد
یا رنج مادرت کنون دوا ندارد
طفلکم مردان کشورت مرده اند
و اینک ....امردان به حکومت رسیده اند
گریه درد ما را دوا نمی کند
هر لحظه که از درد به خود لرزیدی
فریاد کن به درگاه خداوندی
تا آه تو مگر نرم کند دل خدارا
زن و مادری که از ایران برایت گریه کرد و ضجه زد
مادری رانده شده از زادگاهش قندهار


▌▌●●▪▪ زهرا ادب گفت...

جایی که ارد بزرگ نسبت به آن هشدار می دهد را باید جدی گرفت الان دو روزه دارم در مورد سخنان ارد بزرگ در مورد کریم خان زند و احمد خان ابدالی تحقیق می کنم و می بینم او حق داشته و درست می گوید . نمی دانم چرا افغانیهای پشتون وقتی می خواهند نظر ارد بزرگ را رد کنند به احمدشاه مسعود و تاجیک ها فحش می دهند .
این نشان دهنده ضعف آنها در مقابل سخنان ارد بزرگ است .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

با عرض سلام
خانم ادب
همه سالار تفنگسالاران، قاچاقچیان، تروریستان، کفر پیشه گان، ظالمان، اختطاف گران، دزدان و خدا ناترسان فاشیزم اوغان ها ( پشتون ها ) هستند که چشم دید امر صاحب "احمدشاه مسعود" و همراز و یاور او "ارد بزرگ" ایرانی را ندارند .

رشید از کابل


▌▌●●▪▪ رضا شریعتی گفت...

متاسفانه بخش های مهمی از تاریخ ما را واژگون نشان داده اند یکی از آنها هم همین مردک شرور (کریم زند) است . باید به داشتن متفکری مثل ارد بزرگ ببالیم که بدون ترس از یه عده جاهلی که در شهر های کوچک سنگ زندیه را به سینه می زنند و هر روز برایش مجسمه تازه ایی می سازند حقایق را بیان می دارد .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

ارد بزرگ ننگت باد که به وکیل الرعایا توهین می کنی ایران چه ارزشی دارد وقتی مردم راحت نباشند. درست است که افشاریه خیلی بزرگ بود اما وقتی سه قسمت شد مردم راحت زندگی می کردند افغانستان افشاریه و زندیه
خیلی بهتر از افشاریه تنها بودند .
ایران کوچکتر باشد مردم راحت ترند پس زنده باد کریم خان زند که عنوان زشت پادشاه نداشت و وکیل الرعایا بود .
روزبهانی


▌▌●●▪▪ وجیهه عثمان بابری گفت...

نخست از همه سلام بنده را پزیرا شوید:
بنده هنوز از مکتب فارغ نشدم میخواهم بفهمم که چرا تاریخ ما با احمدخان ابدالی بدنام به اینجا کشیده شد اگر پاسخ برایم اینجا بفرستید خرسند خوام شد تشکر از لطف شما



▌▌●●▪▪ خیرآبادی گفت...

سخنان ارد بزرگ نمایشگر روح بلند و شخصیت والای ایشون است که بدون ترس از چند آدم مریض مثل شما حرف هایش را می زند او برای همه ما محترم و عزیز است . آقا و یا خانم روزبهانی ننگ بر دشمنان ایران و تجزیه طلبان باد ننگ بر کسانی که ایران را ضعیف می خوان و ننگ بر دشمنان این آب و خاک .



▌▌●●▪▪ Bahar گفت...

I Love Great Orod

I Love Yasamin Atashi


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-بختیاری میهن پرست گفت...

چه زیبا بر خود نام بزرگ نهاده اند و در مورد تاریخ به دلخواه قضاوت می کنند و هیچ سندی فگر نمیکنم برای گواه این سخنان یاوه شان داشته باشد که شاهنامه را کسی سوزانده باشد چه بسا که برادر کریم خان خود به شاهنامه می بالیده است و خود را از نژاد پهلوانان شاهتامه می خوانده است و لر ها بزرگترین شاهنامه خوانان و شاهنامه دوستان هستند نمونه اش مادربزرگ بی سواد خود بنده که شاهنامه را از بر بود و این گواه پیوستگی لر و شاهنامه است.درست است نادر بسیار بزرگ بود و شکوهمند اما بعدی های افشاریه ایران را نابود کردند نه کریم خان که انگلیس ها و اعراب که دشمنان ایران بودند را نابود ساخت و تا سالها آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.و آرامش برای مردم ایران بهتر هدیه او بوده است که سالها مردم ایران چشم انتظارش بودند.

پس اینگونه نا آگاهانه و به دلخواه خودتان در مورد کریم خان زند قضاوت نکنید که فردا اندیشه های دیگرتان نیز به پای این برداشت نابخردانه تان سوخته نشود و همه سخنانتان یاوه برداشت نشود.

کریم خان یک ایرانپرست بزرگ بوده است و افشاریه نیز پس از نادر یک جو به درد ایران نخوردند.و شرم بر شما که یادتان نیست لطفعلی خان زند نوه کریم خان برای آنکه ایران به دست ترک های قاجار نیافتد تا پای جان ایستادگی کرد و یک تنه جان را فدا نمود و دو دستش را بلند کرد و فریاد زد ببندید که دستان ایران بسته اید.


من خود لر بختیاری هستم اما قوم گرا نیستم ولی و به این اعتقاد دارم که تنها لر ها بودند که پس از اسلام برای ایران حکومت آرامش آوردند.و این را همه میدانند که لر ها ایرانپرست ترین ایرانیانند چرا که تمام وجودشان آمیخته به این خاک است از هزاران سال پیش.

پس خائن اون اقای ارد هستند که خود از ته مانده های ترکان سلجوقی است و برای همین هم تنها و تنها به نادر شیفتگی بسیار دارد.اما من نخست به عنوان یک ایرانی و بعد یک لر بختیاری همه کسانی که در تاریخ به ایران کمک کرده اند دوست دارم از هر گوشه و کنار این سرزمین اهورایی.چرا که همه جای ایران سرای منست.

پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ محمد رضا صبوری گفت...

اشتباهات شما آقای داود!

1- بخاطر اهانت به ارد بزرگ (که محبوب همه ملی گرایان و ناسیونالیست های وطن پرست ایران ، افغانستان و تاجیکستان است)

2- در متن گفته های ارد بزرگ دقت نکردید ( در مورد آتش زدن هزاران شاهنامه به دست احمدخان ابدالی و دارو دسته اش !) و این حرف ارد بزرگ را به کریم خان نسبت دادید!
ارد بزرگ می گوید : ((شگفت انگیز است که به نابود کنندگان میهن همانند کریم خان عنوان دروغین "نیکوکارترین پادشاه ایران بعد از اسلام را می دهند" ! و به درانی عنوان شاه ! همان کسی که هزاران شاهنامه را سوزاند و موجب شد فرزندان ایران پس از چند صد سال هنوز در افغانستان بسوزند خانه و کاشانه شان خراب شود .))

3- دفاع عشیره ایی شما از یک تجزیه طلب مانند کریمخان زند تعجب آور است .

4- کریم خان زند بلافاصله پس از کشته شدن پادشاه بزرگ تاریخ ایران نادر شاه افشار با همدستی دو دزد باج گیر بخشی از ایران را تجزیه نمود پس حرف شما در این که فرزندان نادر بی کفایت بودن اشتباست . خائنین پیش از ادامه سلسله افشاریه کار را یک سره کردند و کرمان و شیراز و اصفهان را از ایران جدا ساختند .

5- اگر آغا محمدخان قاجار نیامده بود بخاطر خیانت کریمخان زند ایران امروز یک پنجم حال حاضر هم نبود !

عملکرد اشتباه زندیه قابل دفاع نیست
شما هم بهتر است از مردم ایران پوزش بخواهید .


▌▌●●▪▪ مهرداد اشکانی گفت...

پسر جان خوبی ؟!!!

اینها چیست :

"""به این اعتقاد دارم که تنها لر ها بودند که پس از اسلام برای ایران حکومت آرامش آوردند"""

"""خائن اون اقای ارد هستند که خود از ته مانده های ترکان سلجوقی است و برای همین هم تنها و تنها به نادر شیفتگی بسیار دارد."""

"""به عنوان یک ایرانی و بعد یک لر بختیاری همه کسانی که در تاریخ به ایران کمک کرده اند دوست دارم"""

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آبروی میهن پرستان را بردی

در بزرگداشت از لرها سخنی گفتی که هر هم میهن لری بشنود از شگفتی دهانش باز می ماند !

به ارد بزرگ میهن پرست ترین ایرانی ناسزا گفتی ! که هر میهن پرستی این حرف را بخواند به ریشت خواهد خندید ..

ناسزا به بزرگترین اندیشمند پارسی زبان گویای ادب و منش شماست ...


▌▌●●▪▪ آرزو دهکردی گفت...

باید همه مجسمه های این مردک کریمخان زند ضد ایرانی را جمع کرد .
چرا باید بودجه مردم ایران صرف یک دزد و یاغی تجزیه طلب بشه ؟ چرا ؟


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

عرض سلام و ادب،
من یک زند هستم. اما نه می‌خواهم از کریم‌خان دفاع کنم و نه از کسانی که بر ضد او حرف می‌زنند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که خواهش می‌کنم دست بردارید از این همه هم ههمه و دعوا. اینکه نادرشاه چه کسی بوده و چی کار کرده، اینکه کریم‌خان چه کسی بوده و چی کار کرده و خیلی آدم‌های دیگه که آمدند و رفتند و خیلی کارها کردند و خیلی کارها نکردند و اینکه همه آدم‌هایی که آمدند و رفتند هم کارهای اشتباه کردند و هم کارهای درست و برخی بیشتر اشتباه کردند و برخی درست، همه درست و قبول. امروز امروز است. به جای جنگ و دعوا بر سر آن چیزی که دیروز اتفاق افتاده و امروز هیچ کمکی به هیچ کس نمی‌کند فایده‌ای ندارد. سرکار خانم یاسمین آتشی، دست شما درد نکند از تحقیقاتی که انجام داده‌اید و حقایقی که مطرح کرده‌اید. بسیار هم عالی. من با اینکه یک زند هستم نه آن‌ها را رد می‌کنم و نه قبول. چون برای رد و قبول آن‌ها من هم باید ابتدا تحقیق کنم. به من حق بدهید که به صرف ذکر این مطالب توسط سرکار عالی و یا آقای ارد، قضاوت کنم. هم به من و هم به دیگران. همان‌گونه که می‌دانید، متاسفانه، تاریخ قابلیت تحریف بسیار دارد. ای کاش به جای این همه جراحی تاریخ و آن هم تاریخی که بسیار قابل تحریف است، به این فکر کنیم که امروز چه باید کرد. بعید می‌دانم که انسان فرهیخته‌ای چون شما به دنبال تایید نوشته‌هایش از سوی دیگران در یک وب‌گاه باشد. احمد شاه مسعود، ارد، کریم‌خان، نادر شاه افشار و .... مهم نیستند. فکر می‌کنم از اساس بدبختی ما آسیایی‌ها همین اسطوره پروری است در حالیکه هر انسان به شرط آزادسازی فکر و اندیشه‌اش خود یک اسطوره است. به سایر عزیزان هم که در زیر نوشته آقای ارد نقل از سرکار عالی اعلام نظر کرده‌اند هم پیشنهاد می‌کنم روح پرمحبت و لطیفشان را با کلمات و جملات خشن آلوده نکنند. چه اهمیتی دارد که من زند هستم یا از نوادگان نادرشاه باشم یا هر کس دیگر. مهم این است که الان برای این جهان هستی که بدون مرز آفریده شده و ما انسان‌ها به اشتباه آن را مرزبندی کردیم، من چه می‌توانم انجام دهم. درس گرفتن از گذشته خیلی خوب است ولی ماندن در آن و جنگیدن به خاطر آن هیچ کمکی به فرزندان و نسل‌های آینده نمی‌کند.
با احترام فراوان


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-بختیاری میهن پرست گفت...

باز هم درود.
نخست به آقای محمدرضا درود میفرستم و نمیدانم شاید سخن تند من شوند برداشت شما مبنی بر توهین به اقای ارد بزرگ شده است که اینگونه نیست و اگر اهانتی شده پوزش میخواهم اما من نمیدانم یا من اشتباه میکنم یا شما به اشتباه در مورد تاریخ قضاوت می کنید اما خیلی اتهامات زشتی زده اید و چرا از اینکه کریم خان انگلیسی ها را شکست داد چیزی نگفتید؟؟

و من به هیچ روی قوم گرا نیستم و پیش از این هم گفتم اول یک ایرانی هستم بعد یک لر یا از هر تبار دیگر.
و هر ایرانی از هر تبار به ایرانزمین کمک کرده است برای ما بزرگ.

اما در مورد اقای ارد بزرگ بگویم.من نیز ایشان را دوست دارم اما نمیتوانم این را هم بپذیرم که بگویند کریم خان آنگونه بوده است زیرا من در کتاب تاریخ ایران باستان حسن پیرنیا کارها و خدمات کریم خان را به ایران خوانده ام و در مورد این اتهامات شک دارم.
پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-بختیاری میهن پرست گفت...

من برخی سخنان را اشتباه برداشت کرده بودم،پوزش...
پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-میهن پرست بختیاری گفت...

دوستان گرامی من دشمن ارد بزرگ نیستم و گفتم که ایشان را من نیز دوست دارم.اما خوب باید بیشتر در مورد گفته های ایشان در مورد کریم خان تحقیق کنم.و فکر نکنید هر کس که یک انتقاد کوچک کرد دشمن شماست من هم حق دارم سخنم را بگویم اگر هم از سر تند سخنی اهناتی برداشت شده است من پوزش میخواهم زیرا نمیخواهم کدورتی بیهوده بین من و همه هم میهنانم پیش بیاید که فردا دشمن شاد بشویم.

پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-میهن پرست بختیاری گفت...

و هم میهنان من آدرس وبلاگم را گذاشتم تا سریع قضاوت نکنید که من کیستم و اندیشه ام بر ضد کیست و ...و شما به نشانی وبلاگ من بیایید و مرا راهنمایی کنید.دست شما از راهنمایی هایتان درد نکند و مرا روشن کردید...سپاسگذارم.

به هر روی کریم خان هر چی بوده یا نبوده و ...
همه جای ایران سرای منست و هر کس حتی یک گام در راستای بهبودی و شکوه و بزرگی ایران برداشته است برای همه ما گرامی است.از هر تبار و هر گوشه ایرانزمین اهورایی.

امیدوارم دیگر تاریخ درست را به ما یاد بدهند...
پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-میهن پرست بخیتاری گفت...

و هم میهنان من آدرس وبلاگم را گذاشتم تا سریع قضاوت نکنید که من کیستم و اندیشه ام بر ضد کیست و ...و شما به نشانی وبلاگ من بیایید و مرا راهنمایی کنید.دست شما از راهنمایی هایتان درد نکند و مرا روشن کردید...سپاسگذارم.

به هر روی کریم خان هر چی بوده یا نبوده و ...
همه جای ایران سرای منست و هر کس حتی یک گام در راستای بهبودی و شکوه و بزرگی ایران برداشته است برای همه ما گرامی است.از هر تبار و هر گوشه ایرانزمین اهورایی.

امیدوارم دیگر تاریخ درست را به ما یاد بدهند...

پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ زهره بسطامی گفت...

کریمخان زند قبل از شورش از افسران نامدار نادرشاه افشار بود و برای ایران شمشیر زده بود هم او و هم احمدخان ابدالی .
اما پس از مرگ نادر به ناگاه جریان برگشت و و این دو افسر شجاع کشورمان دو بخش مهم از سرزمینمان را به نفع خویش از پیکره کشور جدا ساخته و عملا ایران به سه کشور تقسیم شد .
مضاف بر اینکه کشورهای دیگر هر یک بخشهایی از فرمانروایی بزرگ افشاریه را بلعیدند و بدین گونه ایرانزمین به خاک سیاه نشست و اکنون پس از نزدیک به سه قرن هنوز نتوانسته ایم به دوران شکوه نادرشاه افشار برگردیم .


▌▌●●▪▪ محمد رضا صبوری گفت...

از سرور گرامی (( اسوار ساسانی-بختیاری میهن پرست )) به خاطر آزادگی اش در پذیرفتن برخی اشتباهات سپاسگذارم .
در مورد حسن پیرنیا و برخی اشتباهات هولناکش در عرصه تاریخ باید بعدا به بحث بنشینیم .
دلت شاد هم میهن


▌▌●●▪▪ اسوار ساسانی-میهن پرست بختیاری گفت...

همچنین من نیز از شما سرور گرامی "بزرگوار محمد رضا صبوری " سپاسگذارم که مرا از اشتباهم آگاه کردید.امیدوارم تارنمای من نیز بتواند میزبان خوبی برای هنگامه های گرانبهایتان باشد.


همه هم میهنان در پناه یزدان پاک باشید.

پژمان بختیاری:

اگر ایران به جز ویران سرا نیست
من این ویران سرا را دوست دارم
اگر آلوده دامانید اگر پاک
من ای مردم شما را دوست دارم

پاینده ایرانزمین ورجاوند


▌▌●●▪▪ حبیبه اسلم - کولاب - تاجیکستان گفت...

اینجانب حبیبه اسلم آموزگار در شهر کولاب در روز های گذشته هم در این سایت سخن های کلان پارسی زبانان ارد بزرگ و مردم را مطالعه نمودم که یک تعداد مردم شیرین گفته اند اینجانب هم پاکی وصداقت موصوف را صادقانه تائید وتصدیق میدارم محترم استاد ارد بزرگ شخصیت شناخته شده وطندوست است .
کار ابدالی از ننگ گذشته او کاری کرده که اگر صد حاکم آمریکائی بیآید، در افغانستان آرامی نخواهد شد چون مردم آنجا بدون ایران به آرامی و قانونیت عادت ندارند، اگر آرامی باشد همه شان مریض میشوند.
وقتی توهین می خوانم می گویم :
ملتم را بگذارید بخوابند همه مصلحت نیست که بیدارشوند
بااحترام فراوان.


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

استاد یاسمین آتشی داستانها و مطالب زیباتون رو خوندم خوشحالم بین مورخین سرشناس ایران نام شما هم همیشه هست . باعث افتخار ما بانوان ایرانی هستید .
رویا از گوهر دشت کرج


▌▌●●▪▪ فرهاد مشیری گفت...

کریمخان زند همیشه دارای دو چهره متفاوت بوده

یه زمان یه سرباز دلاور در سپاه نادر شاه
یه زمان یه شورشی بر علیه حاکمیت ایران

---

یه زمان زنده کننده دودمان صفوی
یه زمان برکنار کننده آخرین بقایای صفوی

---

یه زمان همدست دزدان معرف کوههای بلند مرکز ایران
یه زمان قاتل اونها

این شخصیت تضاد زیادی در درون خودش داشته ...


▌▌●●▪▪ امرالله تره کی / لشکرگاه / ولایت هلمند گفت...

پس گوش فرا ده چوچۀ سقو و پنچر مائن.
قو قو قو بچی سقو
مثل سگ داره غو غو
این بچه های سقاو
هستند همه مرده گاو
خواریشان روز میدهد
خودشان نیم نیم شو
سابق داشتند سماوات
حالی گشتند دپلمات
از بیت المال افغان
خریدند اراده جات
مسعودش بُز واری مُرد
فهیم پکولشه بُرد
عبدالله جیبشه زد
قانونی پولشه خورد
قو قو قو بچی سقو
سگ واری نکو غو غو
خوب شد که دُز نیستم
مسعود بُز نیستم
اُرد ایرانی نیستم
مال مردم نخوردم
ازین کُل جز نیستم

یک افغانیکه تنها افغان است و عاشق احمدخان ابدالی پشتون


▌▌●●▪▪ امرالله تره کی / لشکرگاه / ولایت هلمند گفت...

احمد شاه مسعود شیر 5 شیر
روباه کابل
بز شادکل
احمد شاه خائین جاسوس روس قاتل هزاران افغان و دوست اُرُد ایرانی است. او مانند بچه سقاو در صفحات سیاه تاریخ ثبت خواهد شد


▌▌●●▪▪ عبدالستار شلگری گفت...

تره کی سر برخاک بگذار!
احمد شاه مسعود همانند اُرد مرد بزرگی بود واو ازان محدود فرماندهانی چون ابومسلم خراسانی ویعقوب لیث صفار بود که تاریخ ملت بزرگ فارس فقط درموارد خیلی دشوار واستثنائی برای چیره شدن به دشواری ها ونجات این مردم وتاریخ وفرهنگش بقول اقای سیاوش کسرائی چون صدف از سینه خود بیرون میدهد.
دوستی دارم که در اوایل جهاد نوزده ساله بود ومدت شش سال در کنار وزیر فرمان این مرد بزرگ در خطر ناکترین ف عملیات های نظامی برضد اشغالگران شرکت کرده بود وبعدها گمنام در پاکستان وایران بسرمیبرد وزمانی که من ازو می پرسیدم مسعود چطور یک ادم بود واو که یکمقدار شاعر مشرب هم بود میگفت مسعود در عین زمان که یک ادم خیلی جدی وبادسپلین بود وهر دوست ویا دشمن جرئت روبرو شدن با اورا نداشت زیبا ودوست داشتنی هم بود تا جائی که من و افراد دیگر زیر دستش ودیگران هم همینطور وقتی که میشنیدند مسعود از از کوچه وباغی میگزرد ویا از جائی می اید بدون اینکه سر راه او سبز شویم چون هیچکس جرئت مقابل شدن با اورا نداشت سعی می کردیم در جائی که او مارا نبیند بنشینیم تا اورا تماشا کنیم او بطور طبیعی انقدر پرانرزی ومصمم گام برمیداشت وراه میرفت که دیگرانی که یکجا با اوراه میرفتند از دنبالش میدویدند.

احمدخان ابدالی و کریمخان زند قدر ایران پهناور را ندانستند . حالا بالیود هندوستان خانه ما را تسخیر کرده


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

من همیشه فکر می کردم ارد بزرگ فقط سخنانشان در حوزه اخلاق است امروز سایت شما و این مطلب بخصوص نشان داد که ایشان احساس وظیفه می کند در قبال آنچه بوقوع می پیوندد خواهش می کنم باز هم از اینگونه مطالب و سخنان برایمان بنویسید.
خانم فرحناز آتشی آیا مادر شما جلسات سخنرانی و گردهمایی خاصی دارند تا در آن شرکت کنیم .
زیدی - تهران پارس


▌▌●●▪▪ بیژن کوشکی گفت...

"کریمخان زند" و "احمدخان ابدالی" که پس از دزدی "جواهر کوه نور" از خزانه ایرانزمین اسم خودش را "احمدشاه درانی" گذاشت مایه شرم و بیزاری همه ما ایرانیان هستند


▌▌●●▪▪ سردار محصل پوهنتون کابل گفت...

ابتدا سلام عرض میدارم خدمت تمام وطنداران عزیز، وخسته نباشید.
مردم ما زاتن پاک و کشاورز پیشه هستند برای همین احمدخان ابدالی دزد (احمدشاه درانی سارق)بابای ملت زجر کشیده افغانستان نیست .
به خاموشی ما منگر
که ما خود معدن رازیم
فلک بشکست بال ما
وگرنه اهل پروازیم


▌▌●●▪▪ جلایر از اهواز (دانشگاه شهید چمران) گفت...

**ایران بهشت ماست ، ایران تنها بهانه بودن است . ارد بزرگ**

بلندای روان اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ هر روز بلندتر و افزون تر باد که ایرانیان میهن خواه را دلگرمی و امید می بخشد .


▌▌●●▪▪ سرفراز شیرزوی - ولایت قندهار گفت...

دوعا وسلام برای سایت یاسمین آتشی از توستی سایت شما یگ ادا مردم حققت را بایان مکند من خودم پشتون هستم و حق نام خدا است احمدشاه درانی اعتبار خود را از دست داده هر همرای هم برای واطن خود کرد اشتباه بود شمایان میبند که مردم جه ها نوشته مکند همش بخاتیر احمدشاه درانی یا همان ابدالی نابکار است پشتون بدنام مشود


▌▌●●▪▪ رز مهدوی گفت...

سلام من یه دانش آموز سال اول دبیرستان هستم همیشه معلم های ما در طول تحصیل از کریمخان زند تعریف کردن اما الان می بینم همشون بهمون دروغ گفتن در مورد نادرشاه هم چه چیزها که نمی گفتن الان می فهمم همش بد و بیراه به فرمانروای بزرگ ایران بوده ، آخه چرا این همه دروغ ، چرا معلم های ما دروغ می گفتن ؟ اگه یه روز هر کدومشون رو ببینم بهشون می گم تاریخ رو برعکس به ما نشون دادید . من همیشه سخنان ارد بزرگ رو برای دوستام اس ام اس می کنم و دوست دارم مصاحبه شون رو در تلویزیون ببینم اما اونجا هم که ... بگذریم ما باید کار خودمون رو بکنیم اونکاری که فکر می کنیم درسته رو انجام می دیم و فرحناز جان ممنون از زحماتی که برا ما می کشی .


▌▌●●▪▪ صالح علی رگیستانی گفت...

ای کاش در افغانستان یک متفکر 1 فیصد غیرت جناب حکیم ارد بزرگ همراز امرصاحب را میداشت .


▌▌●●▪▪ فوزیه بارکزی گفت...

سلام
امید سخن ارد بزرگ یار مسعود بزرگ سالار شهیدان اسلام، نتیجۀ سحر آمیز داشه باشد در غیر آن دیگ همان است و کاسه همان پس آش هم همان آش خواهد بود که درین 3 قرن ملت افغانستان از ستم احمدشاه درانی زهر جان کرده هست .


▌▌●●▪▪ ناشناس گفت...

شناخت من نسبت به تاریخ زیاد نیست اما وقتی مطلب دانشمند کشورمان را خواندم و مطالب کاربران کشورمان و همزبانان افغانستانیمان ، متوجه شدم ارد بزرگ با یک شناخت دقیق نوک شمشیر کلامش را بر جایی فرود آورده که ضعف و انحطاط ایران شروع می شود .حقیقت آن است که نادرشاه افشار آخرین فرمانروایی بود که ایران را به سرحدات سلجوقیان ایران و همچنین دودمانهای پیش از ورود اعراب به ایران نزدیک کرد و پس از او با خیانت کریمخان زند موسس سلسله زندیه و احمدخان ابدالی (احمدشاه درانی) کشورما دیگر هیچگاه به دوران شکوه گذشته باز نگشت .
حالا با تقدس زدایی از این دو چهره فریبکار می توانیم ملل ناآگاه را آگاه کنیم که بطن دوری و گسست ما از کجا بوده است . و این می تواند اولین منزل برای نزدیکی های هر چه بیشتر ما بین ما باشد .
رضوانی از انارک


▌▌●●▪▪ ولایت کاپیسا (عبدالحق قرقین) گفت...

تا حکمتیار و ملا عمر است در میدان×××حرف نزن از امن و صلح در ملک افغان

قتل و غارت مى کنند چرا فرزندان درانی در شهر ما ؟×××جهل و ظلم است راه او و کیش آن

پاینده وسربلند باد روح احمدشاه مسعود و دوست ایرانی او حکیم ارد بزرگ

وعلیکم السلام


چاپ عکس حکیم ارد بزرگ به جای جبران خلیل جبران

Posted: 07 Feb 2014 03:50 AM PST


حکایت اشتباه عجیب یک ناشر در چاپ عکس حکیم ارد بزرگ بر روی چاپ کتابهای جبران خلیل جبران !!!




در تصاویر بالا دقت کنید ، آیا چهره حکیم ارد بزرگ با جبران خلیل جبران شباهتی با هم دارند ؟

پرسش اینجاست : پس چرا انتشارات نیک فرجام بر روی جلد کتابهای جبران خلیل جبران  از تصویر حکیم ارد بزرگ !  استفاده می کند ؟!

 چنانچه در تصاویر زیر می بینید بر روی جلد 5 کتاب « ماسه و کف»، «بال‌های شکسته»، «پیامبر و دیوانه»، «پیشتاز» و «اندیشه های نو و شگفت» عکس حکیم ارد بزرگ به جای جبران خلیل جبران به چاپ رسیده است .










نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دیدگاه مسعود اسپنتمان درباره فلسفه ارد بزرگ (شادی)

شادی کجاست ؟ جای که همه ارزشمند هستند . ارد بزرگ در ژرفای هر آدمی چون غنچه ای، ناگهان میشکفد و تن و روان آدمی را مالامال از شادی میکند. بیگمان، ارزشمند انگاری و شادی از ویژگیهای غریزه زندگی (اروس) میباشد که با هرگونه انزوا خواهی صوفیانه زاهدانه و یا هندی که زاده ی غریزه ی مرگند در رویارویی شدید است. میل به تخریب یا میل به گوشه گیری (که نخستین خشمی است رو به بیرون و دومی گرایش خشم به درون) هرکدام نشانه های از آز و نیاز را در خود میپرورند و به همین شوند با شادی که زاده ی عشق به زندگی است بیگانه اند. شاید به همین شوند است که اشو زرتشت، نیکی را همتای زندگی، شادی و هستیوری، در پیکره ی هاژه سرشار از آدمی میداند و بدی را با نازندگی، مرگ و شیون و مویه همذات میپندارد. شادی ناب آن زمان روی میدهد که هر انسان، دیگران را چون خود، یاوری برای پیروزی نیکی بر بدی میداند (ریشه ی اندیشه ی ایرانی) و این یاوری برای به کردار رسیدن راهی جز ارزشمندن دانستن همه ی اندامواره های انسانی آن برای خود نمیشناسد. ازین روست که سعدی بنی آدم را اعضای یک پیکره میداند. این گفته ارد بزرگ بی شک آرمانشهر همه آگا

17 Great Quotes By The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani For Philosophy Aficionados

Our ideal should not ruin the lives of others, a valuable ideal leads to the well-being of all. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani The one who simplifies his goal is less confused. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani He who goes astray has lost his ideal. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani To achieve the ideal, we must use all our strength, every time we reach a closed door, we must not blame ourselves. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani Arise! ... New ways, wish to reach our steps. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani Having a plan is a trait of efficient people. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani Instead of blaming ourselves and running away from our ideal, let us set foot on the path, which is the only cure for the pains of life. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani You can easily understand the future of young people from their dreams. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani The prerequisite for achieving c

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ حمله دوباره ارتش سوریه به یک جنگنده ترکیه راه‌اندازی کتابخانه مجازی موبایلی نرم افزار ویرایش و ساخت پی دی اف – Lightning PDF Professional 7.0.1 تصاویر یک چاپگر که غذای سنتی تحویل می دهد حمله دوباره ارتش سوریه به یک جنگنده ترکیه Posted: 26 Jun 2012 06:03 AM PDT اعلام حمله ارتش سوریه به دومین هواپیمای نظامی ترکیه ، در آستانه برگزاری نشست امروز سه شنبه اعضای ناتو در بروکسل انجام می شود. آنکارا اعلام کرد ارتش سوریه دوباره یک فروند هواپیمای نظامی ترکیه را مورد هدف قرار داده است. به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز عربی، پدافند ارتش سوریه، برای دومین مرتبه به سمت یک فروند هواپیمای نظامی ترکیه که در حال جستجوی لاشه هواپیمای سرنگون شده این کشور در دریای مدیترانه بود شلیک کرد اما این هواپیما سرنگون نشده است. روز جمعه گذشته یک فروند هواپیمای نظامی ترکیه در دریای مدیترانه، با شلیک پدافند ارتش سوریه، سرنگون شد. پس از آن تعدادی هواپیما، بالگرد و شناور ترکیه برای جستجوی لاشه